Tırnak mantarı tedavisi nasıl yapılır?

Tırnak Mantarı Nedir?

Onikomikoz olarak adlandırılan bu durum mantarın tırnak yatağında oluşturduğu bir enfeksiyondur. Tırnaklarda renk ve şekil değişikliğine yol açar. Çoğunlukla kronikleşen bu durum tedavisi oldukça zordur.

Tırnak Mantarı Belirtileri Nelerdir?

Tırnağın şekli bozulur. Tırnak uçlarında kırılma ve bükülmeler; renginde sararma ve yeşermeler olur.

Lazer Tırnak Mantarı Tedavisi Nasıl Yapılır?

Nd YAG lazer kullanılarak tırnak kökü ve tırnak üzeri lazer ışınları ile taranır. İşlemde herhangi bir anesteziye ihtiyaç yoktur. Uygulama 15- 20 dakika sürer. Seans sayısı problemin kronikliğine göre değişir ama en az 4 seans uygulanmalıdır.

Lazerler Mantarları Nasıl Bir Etki İle Tedavi Eder?

Mantar tedavisinde lazerin etkisi şu şekildedir; Lazer ışınlarının enerjisinden dolayı belli bir derecede ısısı vardır. Lazer ışınlarının ısı enerjisi mantarları ve mantarları oluşturan enfeksiyonel bakterileri kurutma öldürme etkisine sahiptir. Lazer ile mantarlar önlendikten sonra tırnak uzayarak şekli düzelmeye başlar. Mikrobun tekrarlamaması için önlem almak gerekir.

Lazer Işınları Tırnağa Zarar Verir mi?

9677Lazer ışınları tırnağa zarar vermeden mantarları tedavi eder.

Tırnak Mantarı Tedavisi Kaç Seans Sürer?

Lazerle tırnak mantarı tedavisi; haftada bir seans olmak üzere en az 4 seans yapılmalıdır.

Tırnak Mantarını Önlemek İçin Ne Yapılmalıdır?

Tırnak mantarı bir enfeksiyon problemidir. Bu nedenle yapılan tedaviden sonra dikkat edilmesi gereken kurallar doktorunuz tarafından detaylıca bildirilecektir fakat genel olarak şunları önerebiliriz.