Obezite tedavi edilebilir mi?

Obezite tedavi edilebilir mi? Tedavi edilebilen kronik bir hastalık olan obeziteden kurtularak sağlıklı bir yaşama adım atmanız için size işte fırsat!..

Obezite tedavi edilebilir mi? Obezitenin tedavisinde; tıbbi beslenme (diyet) tedavisi, egzersiz tedavisi, davranış değişikliği tedavisi, ilaç tedavisi, cerrahi tedavi yöntemleri uygulanmaktadır.

Obezite tanısı nasıl konur?

Dünya Sağlık Örgütü’nün (DSÖ) obezite sınıflandırması esas alınarak obeziteyi belirlemek için yaygın olarak Beden Kitle İndeksi (BKİ) kullanılmaktadır. BKİ, bireyin vücut ağırlığının (kg), boy uzunluğunun (m cinsinden) karesine (BKI=kg/m2) bölünmesiyle elde edilen bir değerdir.

Diyet tedavisinde farklı beslenme alışkanlıkları

Her toplumun bir beslenme alışkanlığı vardır. Hatta aynı toplum içindeki sosyokültürel düzeyleri farklı olanların da farklı beslenme alışkanlığı olduğu diyet tedavisine başlamadan göz önüne alınmalıdır. ‘Yemeden duramıyorum’ diyorsanız… Sağlıklı bir insan da olsa bir kez anlatılmakla yıllardır alıştığı bir uygulamadan kolaylıkla vazgeçemez. Kişilere belli kısıtlamalar getirildiği zaman engellenen gıdalara karşı bir istek doğacağı unutulmamalıdır.

Obezite hastalığının sebebi nedir?

Obeziteye neden olan tüm sebepleri şöyle sıralamak mümkün: Aşırı ve yanlış beslenme alışkanlıkları Fiziksel aktivite yetersizliği. Yaş, cinsiyet eğitim düzeyi, sosyo-kültürel etmenler, gelir durumu.

Obezite nedir? Tedavi edilebilir mi?

Vücudun yağ dokusu kitlesinin hızla artması; alınan ve sarf edilen kalori arasındaki dengenin bozulması, aşırı beslenme hastalığı, obezite olarak tanımlanır.

Kilo verdikten sonra almamak için ne yapmalıyız?

Diyet yaparken kilo verirken, bunu yanında kaybedilen kiloyu korumak da oldukça önemli. Bu nedenle diyet yapanlar, dengeli bir yiyecek listesi oluşturmalıdır. Sağlıklı bir şekilde kilo vermek ve uzun vadede verilen kiloları koruyabilmek için fiziksel aktiviteler, ruh haliniz ve beslenme alışkanlıkları daima göz önüne alınarak özel planlaması gerekir.

İdeal kilo nasıl hesaplanır?

İdeal kilo bireyin olması gereken kilosudur. Kilonun hesaplanması için çok değişik formüller oluşturulmuştur. Genellikle kullanılan ve çok basit bir formülle ideal kilonuzu hesaplamak çok kolay. Öncelikle bireyin boy uzunluğundan, 150 çıkarılır. Çıkan sonuç dörde bölünür. Elde edilen rakama 100 eklenir. Bu rakam boy uzunluğundan çıkarılır. Sonuç o kişinin ideal kilosunu gösterir.

2 Yorum
  1. Pingback: Gıda intoleransı kişiye göre değişir mi? - Dr. Figen Sayın Yıldıran

2. Pingback: Lipoliz ile bölgesel incelmek mümkün mü? - Dr. Figen Sayın Yıldıran